m'n 3-de compostelaat - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu m'n 3-de compostelaat - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu

m'n 3-de compostelaat

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine en sjef

20 Oktober 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

SdC, 20-10-’14, 14.30

Vanmorgen ons ‘compostelaat’ gehaald, die in dat kantoortje waar je dus eerst je stempels moet laten zien die je vergaard hebt en dan krijg je zo’n getuigschrift; die man die me hielp vroeg nog of Padre Gerardo er dit keer niet bij was, helaas niet heb ik maar geantwoord. Het is in vergelijking met 3008 wel gemoderniseerd, het is nu meer een PTT kantoor met verschillende balies… Daarna voor het eerst sinds lang weer een misje bijgewoond, helaas zwiepten dat wierookvat in de pelgrimsmis van 12.00 niet… de kerk zat wel bom en bom vol, niet te geloven wat er iedere dag hier aan pelgrims aankomt… en ja caminoFrans de meeste lopend, dat kun je ook wel zien aan de manier van lopen wat sommigen doen.. lijkt veel op 4-daagse lopers.. maar ook weer enkele fietsende landgenoten ontmoet.. Daarna nog wat rondgeslenterd door de oude binnenstad, een terrasje met coquilles de St. Jacques genomen die er met een glaasje witte wijn zo ingingen.. en nog wat kaarten gekocht en op de post gedaan… ; zometeen even kijken hoe we die fietsen moeten overhandigen aan Soetens en dan vanavond weer even ergens lekker eten en dan morgenvroeg naar Barcelona.. oh ja zometeen nog even via de receptie van het hotel onze vlucht morgen bevestigen en de boarding -pass in ons bezit krijgen...

• 20 Oktober 2014 - 16:11

Ria:

Gefeliciteerd, weer knap werk geleverd. Leuk dat jullie daar zo van kunnen genieten!
    Bedankt voor de reisverslagen, heerlijk om mee te mogen genieten.
    Nog gezellige dagen in Barcelona,

• 20 Oktober 2014 - 19:58

Lieke:

Hoi Sjef en Josine!
    Heerlijk genieten dus,...lekker nog naar Barcelona!
    Have fun!
    De twee foto boeken van de vorige reis kwamen vandaag binnen en
    hebben we dus ff uitgeleend!