reünie al aeroporto de Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu reünie al aeroporto de Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu

reünie al aeroporto de Barcelona

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine en sjef

22 Oktober 2014 | Spanje, Barcelona

Barcelona, airport 21-10-’14, 12.00 horas

Vanmorgen ons voor de zekerheid maar laten wekken door de receptie van het Hotel Mexico… te laat komen op het vliegveld is me al een keer overkomen, een bus/trein missen is tot daar aan toe, maar een vliegtuig missen is andere koek.. ook al hebben we nu alleen handbagage bij ons en geen fietsen die een aparte manier van boarding hebben en die lek kunnen gaan op weg naar het vliegveld.. hè padre Gerardo.. Dus nu om 5.30 gewekt en je gelooft het of niet we hadden de eerste bus om 6.05 die 300m. van het hotel vertrok… dus ruim op tijd, 6.45 uur bij het vliegveld; ook daar verliep alles gladjes… 8.15 aan boord en 8.45 vertrek stond gepland maar werd iets later omdat er eerst nog mensen uit het vliegtuig moesten die dus te laat waren… Mooi weer, vreemd is wel dat hier de zon echt pas om 9.00 opgaat, het is nog donker om 8.30 uur… In het vliegtuig zag ik de zon net opkomen… vanuit SdC vliegt men over de Noordkust van Spanje de kust die we vorig jaar dus ‘gedaan’ hebben, onze eerste tocht met de Flyer, de Camino del Norte.. Josine in haar ebook verzonken, ik af en toe even in een slaap waarbij ik dan wakker word omdat m’n sowieso grote en zware hoofd zover voorover valt en mijn adamsappel tot moes drukt waardoor ik dan weer, in ademnood, wakker wordt… dan maar naar buiten kijken… over de Golf van Biscaye, meende zelfs de Concha, het strand bij San Sebastiaan te zien liggen. De Pyreneen zo van boven af zien is ook indrukwekkend, de col de Somport en de afdaling naar Jaca ook gezien (m’n eerste solo Camino 2006).. Na een vlucht van 1 uur en 20 minuten zonder verder van belang zijnde zaken, landden we dus in Barcelona, nog steeds strak blauw en aangename temperatuur… Wat te doen… Mark en the kids aankomsttijd vanuit Eindhoven pas om 15.30 uur. Dus maar even gekeken, informatie ingewonnen bij de Turist office en toen naar het treinstation gelopen om de kaartjes te halen, 6x een 10 rittenkaart gekocht, komen we in ieder geval in Barcelona vandaag.. Nu dus aan ‘t wachten op de kleinkinderen die vlgs. Josine nog niet weten dat wij hier zitten… en typ ik alvast dit verslag..

• 22 Oktober 2014 - 11:35

Padre:

Amices,

Wat hebben jullie het toch weer getroffen. Wat een schitterende reis, waarvan ik mag stellen dat het een zeer gezegende reis is geweest. Misschien af en toe iets te letterlijk, maar je krijgt wat je verdient.
    Laat Gods water over Gods Akkeren vloeien, dan kom je er zeker gezegend af.
    Ik had ook al van mijn collega's in Santiago de Compostella begrepen dat ze me deze keer gemist hadden en dat ik de volgende keer toch echt weer mijn gezicht moest laten zien. Bij deze die afspraak bevestigd.

Echter gezien je opmerkingen van mede-santiago-gangers, dat relaties ontstonden en weer zo voorbij konden zijn, kan ik je niet met de hand op het hart toezeggen dat ik, ondanks mijn gelofte, van Josine zal kunnen afblijven.

Komt tijd komt raad.
    Nog veel plezier met de juist gearriveerde familie in Barcelona.
    Maak en een mooi feestje van.

Groentend,
    Uw Padre.