reünie al aeroporto de Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu reünie al aeroporto de Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu

reünie al aeroporto de Barcelona

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine en sjef

22 Oktober 2014 | Spanje, Barcelona

Barcelona, airport 21-10-’14, 12.00 horas

Vanmorgen ons voor de zekerheid maar laten wekken door de receptie van het Hotel Mexico… te laat komen op het vliegveld is me al een keer overkomen, een bus/trein missen is tot daar aan toe, maar een vliegtuig missen is andere koek.. ook al hebben we nu alleen handbagage bij ons en geen fietsen die een aparte manier van boarding hebben en die lek kunnen gaan op weg naar het vliegveld.. hè padre Gerardo.. Dus nu om 5.30 gewekt en je gelooft het of niet we hadden de eerste bus om 6.05 die 300m. van het hotel vertrok… dus ruim op tijd, 6.45 uur bij het vliegveld; ook daar verliep alles gladjes… 8.15 aan boord en 8.45 vertrek stond gepland maar werd iets later omdat er eerst nog mensen uit het vliegtuig moesten die dus te laat waren… Mooi weer, vreemd is wel dat hier de zon echt pas om 9.00 opgaat, het is nog donker om 8.30 uur… In het vliegtuig zag ik de zon net opkomen… vanuit SdC vliegt men over de Noordkust van Spanje de kust die we vorig jaar dus ‘gedaan’ hebben, onze eerste tocht met de Flyer, de Camino del Norte.. Josine in haar ebook verzonken, ik af en toe even in een slaap waarbij ik dan wakker word omdat m’n sowieso grote en zware hoofd zover voorover valt en mijn adamsappel tot moes drukt waardoor ik dan weer, in ademnood, wakker wordt… dan maar naar buiten kijken… over de Golf van Biscaye, meende zelfs de Concha, het strand bij San Sebastiaan te zien liggen. De Pyreneen zo van boven af zien is ook indrukwekkend, de col de Somport en de afdaling naar Jaca ook gezien (m’n eerste solo Camino 2006).. Na een vlucht van 1 uur en 20 minuten zonder verder van belang zijnde zaken, landden we dus in Barcelona, nog steeds strak blauw en aangename temperatuur… Wat te doen… Mark en the kids aankomsttijd vanuit Eindhoven pas om 15.30 uur. Dus maar even gekeken, informatie ingewonnen bij de Turist office en toen naar het treinstation gelopen om de kaartjes te halen, 6x een 10 rittenkaart gekocht, komen we in ieder geval in Barcelona vandaag.. Nu dus aan ‘t wachten op de kleinkinderen die vlgs. Josine nog niet weten dat wij hier zitten… en typ ik alvast dit verslag..

  • 22 Oktober 2014 - 11:35

    Padre:

    Amices,

    Wat hebben jullie het toch weer getroffen. Wat een schitterende reis, waarvan ik mag stellen dat het een zeer gezegende reis is geweest. Misschien af en toe iets te letterlijk, maar je krijgt wat je verdient.
    Laat Gods water over Gods Akkeren vloeien, dan kom je er zeker gezegend af.
    Ik had ook al van mijn collega's in Santiago de Compostella begrepen dat ze me deze keer gemist hadden en dat ik de volgende keer toch echt weer mijn gezicht moest laten zien. Bij deze die afspraak bevestigd.

    Echter gezien je opmerkingen van mede-santiago-gangers, dat relaties ontstonden en weer zo voorbij konden zijn, kan ik je niet met de hand op het hart toezeggen dat ik, ondanks mijn gelofte, van Josine zal kunnen afblijven.

    Komt tijd komt raad.
    Nog veel plezier met de juist gearriveerde familie in Barcelona.
    Maak en een mooi feestje van.

    Groentend,
    Uw Padre.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

josine en sjef

hallo, 41 jaar getrouwd... en dan nog steeds samen, ook oppe tandem!! nu weer even lekker samen 2 weken door Portugal fietsen van Zuid naar Noord en dan nog een klein stukje Spanje tot in SdC... zo'n 1000 km. En dan van SdC naar Barcelona, op dinsdag 22-oktober, waar Mark en zijn 3 kinderen Sterre, Liam en Adam dan 's middags vanuit Eindhoven ook landen. We blijven dan tot zaterdag 25 oktober en vliegen dan met z'n allen weer terug naar Eindhoven.. we zullen zien... ik ben nu bezig met de voorbereiding, de Flyer heeft zijn beurt gehad, morgen gaan de wielen nog naar de Rohloff naaf importeur in Nijmegen die de spaken nog een keer controleert en op de juiste spanning brengt.. Komend weekend dat het nodige inpakken onder het motto van "alles wat je thuislaat is meegenomen".. Mijn jongste broer Pim en sien wief Wlima zijn al op verkenning in Portugal, momenteel in Lagos, 25 graden... lekker vooruitzicht.. De Camino Portugues....: gezocht en gezocht... vlgs. verkregen info zijn er 2 bewegwijzerd... eentje vanuit Lissabon en eentje vanuit Porto... op het kaartje van de credential zijn er talloze camino's in Europa... ook in Portugal kun je er een aantal zien... Zuidelijkste vertrekpunten zijn Faro en Lagos.. die van Faro verloopt noordwaarts, niet via Lissabon.. wij willen via Lissabon fietsen.. dus we landen in Faro en gaan de eerste dag naar Portimao, richting Lagos en van daaruit noordwaarts langs de kust omhoog naar Lissabon. Vlgs. verkregen info is de bewegwijzering onder Lissabon niet best... dus daar zullen we zelf onze weg moeten zoeken... via de Mio heb ik al een route ingebracht (met dank aan Thei en Frans) m.b.v. Strava.. In Lissabon even op bezoek bij Erik-Jan van de Wiel, een zoon van een inmiddels beide overleden echtpaar uit Wanroy; hij heeft ons in de tochten door Spanje in het verleden met woord en daad bijgestaan, hij woont net boven Setubal en vlak voor Lissabon met vrouw en 2 kinderen... daar gaan we dus even op bezoek... daarna naar Lissabon dus.. en dan door Portugal noordwaarts...

Actief sinds 01 Okt. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 29491

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

camino portugues..

Landen bezocht: