dagje Barcelona, 23-10-'14 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu dagje Barcelona, 23-10-'14 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu

dagje Barcelona, 23-10-'14

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine en sjef

23 Oktober 2014 | Spanje, Barcelona

Barcelona, 23-10-’14, 16.30 horas

Wat zullen we vandaag doen in Barcelona, even overlegd, schitterend weer, strandweer dus Mark en de 3 kids richting platja de Barceloneta en wij, de andere kant op richting Sacrada Familia… om 11.00 ieder lopend zijns weegs…
Afspraak 16.00 weer ‘thuis’ om even uit te rusten en dan de Ramblas te nemen en te eindigen in een van de tapa barretjes in de Ciutat Vella, de oude stad, waar Mark vanuit eerdere verblijf hier de weg wel zou weten…
Wij dus richting Sacrada Familia en in vergelijking met mijn eerdere bezoeken (nooit erin geweest) een steeds fascinerender bouwwerk, ik weet nog dat toen ik het voor de eerste keer zag dat ik dacht dat krijgen ze nooit af, wat een bouwval; dat was toen het dak nog niet dicht was… ik kan me van die tijd ook niet herinneren dat het zo’n druk bouwwerk was, nu wordt er aan alle kanten aan gewerkt, overal activiteit met bouwvakkers… én natuurlijk rijen toeristen, we sloten dus ook aan in de lange wachtrij om 11.30 en zouden vlgs. informatie om 12.15 in het bezit zijn van kaartjes waarmee we dan om 13.45 binnen konden… dus voor toekomstige Barcelona (gangers) reizen, je kunt het ook online bestellen!! dan heb je kaartjes en hoef je niet te wachten, al doende leert men. Kaartje met audio gekocht en daarna een dikke 2 uur met open mond door de gebouw gelopen… de kaartjes om de torens te bezoeken waren al uitverkocht voor vandaag (daarom ook al de volgende keer online vooraf bestellen!!); wat een kolossale ruimte, wat een schoonheid aan bouwstructuren, aan licht, aan glas in lood ramen.. via dat audio gebeuren kom je overal en krijg je tekst en uitleg over alle facetten van het gebouw, van wat ene zekere Gaudi daar ooit mee voorhad, die ook wist dat hij tijdens zijn leven de voltooiïng van het bouwwerk niet zou meemaken, zijn opvolgers echter ook van instructies voorzag hoe hij het.. De Sacrada Familia is niet onder woorden te brengen en met geen pen te beschrijven, daarom bekijk te fotoos maar of ga zelf een keer kijken..

16.45 uur; de kids komen uitgelaten binnen, hebben een leuke middag aan het strand gehad, flink gezwommen met zijn allen, Liam’s sterke verhalen over hoe Mark aanspoelde… als een walrus.. een en al grote pret gehad.. ook daarvan fotoos toegevoegd.

Nu even bijkomen van dit gebeuren, daarna dus de Ramblas onveilig maken en dan nog een keer lekker eten….

21.30...
kinderen zijn bekaf en voelen niets meer voor de Ramblas, dus morgen maar eerst de Ramblas en dan later plaza Espagna in de avond en daartussen door een lekker tapaatje (hoop ik..); we zitten nu te kaarten (pesten) en er wordt momenteel een pizza Margarita binnenboord gehaald.... de tapa's worden binnenshuis door Mark verzorgd... witte wijn hadden we zelf al aan boord gehaald... op de Rua de Nàpols 149-151