afsluiting van 'o camino português' - Reisverslag uit Langenboom, Nederland van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu afsluiting van 'o camino português' - Reisverslag uit Langenboom, Nederland van josine en sjef boesten - WaarBenJij.nu

afsluiting van 'o camino português'

Blijf op de hoogte en volg josine en sjef

02 November 2014 | Nederland, Langenboom

hallo,

afgelopen dinsdag, 28 oktober, is de Flyer door de firma Soetens weer 'thuis' gebracht en is nu aan een onderhoudsbeurt toe; van de week de 'losse' onderdelen verwijderen en vervangen en hem weer 'winterklaar' maken. Dus einde verhaal, alleen nog de fotoalbum afmaken en dan de volgende tocht voorbereiden -> el camino de Levente maar dan andersom, van Santiago de Compostela naar Valencia, wanneer? vlgd. voor- of najaar.
Nogmaals bedankt voor alle reacties onderweg, het is steeds weer een belevenis om op afstand gecoached te worden.
Verder wil ik natuurlijk de firma die ervoor gezorgd heeft dat deze reis zonder noemenswaardige fietsproblemen is verlopen en wel:
- de firma www.handgespaakt.nl; een website van die neef van Josine, Paul Leentjens, die mij dé oplossing van het Flyer tandem probleem aan de hand gedaan heeft door mij erop te wijzen dat er ook een Rohloff 48 spaken naaf bestaat en dat de dealer van die Rohloff naaf in Nijmegen zit...
- en wel in het Fietscentrum Nijmegen ('t oude Honig Complex);
adres: Waalbandijk 20 6541 AJ Nijmegen; e-mail adres: info@stipbike.nl die me die naaf leverde met een nieuw achterwiel. Rest me nog een correspondentie op te zetten met de Flyer firma... De kosten van die naaf en het nieuwe achterwiel te samen, is minder dan wat al die reparaties op weg naar Napels gekost hebben, iets meer als wat die Flyer dealer in Zwitserland in Bad Ragaz rekende (125 Euro voor de reparatie en enkele hand gedraaide spaken als reserve...).
- die Eltener Fahrradprofi, de fietswinkel in Elten in de Nähe von Emmerich, die er ook niets aan konden doen dat Flyer zo'n tandems levert... van hen vernam ik dat de fabriek hen het volgende had medegedeeld : info Flyer... probleem is bekend, tandem gebouwd voor 150 kgr..... dus: fiets gewicht is 30 kgr... 150-30=120 kgr. gedeeld door 2 houdt dus in dat er, zonder bepakking!, 60 kgr. per persoon over is... met bepakking dus hooguit 50 kgr p.p. dus:..... niet geschikt voor ons.... mét achter 48 spaken dus wel, nogmaals bedankt Paul Leentjes..
-nick fitzhugh momenteel in ??? zuid Frankrijk ?? want in Portugal ben ik hem niet tegengekomen... what's your address in France?